Kunstnijverheid in Nederland 1880-1940, Eliëns/Groot/Leidelmeijer 1996, p. 231
Literatuur
F. Leidelmeijer, D. van der Cingel, Art nouveau en art deco in Nederland. Verzamelobjecten uit de vernieuweingen in de kunstnijverheid van 1890 tot 1940, Amsterdam 1983, p. 99, 101
M. Boot, Rozenburg 1883-1917: geschiedenis van een Haagse fabriek, Den Haag (Gemeentemuseum) 1983, p. 88
M. Singelenberg-Van der Meer, Nederlandse keramiek- en glasmerken 1880-1940, Lochem 1995, p. 36-38 en passim
T.M. Eliëns, Het keramiekboek. Nederlands vernieuwingsaardewerk 1876-1940, Den Haag (Gemeentemuseum) 2006, 162, 295
Yvonne Brentjens, Rozenburg. Plateel uit Haagse kringen (1883-1917), Den Haag (Gemeentemuseum) 2008, p. 100, 110, 266
Plaats/periode
The HagueDen Haag, 1889-1896, werkzaam voor Rozenburg vanaf 25 juli 1896 (13 jaar oud): in 1889 leerling, van 1889-1891 gezel, van 1892-1893 schilder, van 1894-1896 meester (Boot 1983, p. 88)
UtrechtUtrecht, 1896-1914, ca. 1896-1914 werkzaam bij Fayence- en Tegelfabriek Holland; Holland eigenaar Jan Willem Mijnlieff (sinds 1894) trok Heytze en Leurs aan; Leurs was verantwoordelijk voor de vormgeving van de producten, Heytze voor de decors; de ontwerpen waren verwant aan die van Rozenburg uit de jaren negentig
UtrechtUtrecht, 1914-1928, ca. 1914-1928 werkzaam bij Kunstaardewerkfabriek St. Lukas; had na het overlijden van oprichter Offermans de artistieke leiding